Меню
Пошук

Будь дослідником – дидактична концепція «Світу дослідників»

blond boy stands at whiteboard

Дидактичну концепцію та практичну реалізацію тижневих канікулярних курсів для дітей молодшого шкільного віку розробила доктор Катрін Зоммер, завідувачка кафедри «Дидактика хімії» Рурського університету м. Бохум.

Дидактична концепція фокусується на тому, щоб діти на власному досвіді відчули, як це бути дослідником. Теоретична база представляє модель наукової грамотності. Ця модель включає концептуальні знання про науку та розуміння її цілей і методів.

Реалізація програми заснована на елементарних заняттях, які дуже тісно пов'язані з дослідницьким процесом. У дітей у цьому відношенні абсолютно конкретні уявлення: вони вважають науковців не лише розумними, але й креативними. За допомогою програми «Світ дослідників» учні  зможуть знайти підтвердження своїх уявлень щодо цього фундаментального критерію.

Однак однієї лише креативної ідеї для цього недостатньо. Аби ідея принесла плоди, дітям необхідні експериментальні навички, терпіння, наполегливість і добре спланований, системний підхід.

З точки зору дітей, дослідники працюють поодинці. Але це, як правило, не так. Науковці постійно обмінюються інформацією з іншими, повідомляють про результати в наукових виданнях або представляють їх у доповідях. Тобто робоче місце науковця-природознавця не обмежується лабораторією. Тому обмін досвідом з експертами та дітьми протягом «тижня досліджень» відіграє велику роль.

Ці елементарні заняття діти можуть легко засвоїти завдяки власному досвіду у «Світі дослідників» за допомогою «знань про методи та цілі науки».

photograph of Katrin Sommer

«У лабораторії «Світу дослідників» діти часто вперше в житті отримують можливість самостійно розробляти та проводити наукові досліди. Вони знайомляться з дослідницьким процесом на власному досвіді та дізнаються, що для цього потрібно: наприклад, бути креативним, ділитися власними результатами з іншими й обмінюватися ідеями з експертами. Вони дізнаються, що дослідження – це більше, ніж просто робота в лабораторії».